dimecres, 19 de febrer del 2014

Organització de les ciutats romanes

 L'urbanisme romà seguia un model determinat. Aquest model, igual que en molts altres aspectes de la cultura romana, deu les seves característiques més importants a la influència de les civilitzacions etrusca i greg. (Xtec)


Tarraco

Ciutat de Tarragona


La cuina romana

La dieta mediterrània està basada en la famosa tríada. Una de les eines més utilitzades per menjar era la cullera i els esclaus tallaven el menjar en petits trossos. Per cuinar feien servir condiments per donar gust els aliments. 



Morter romà. Museu Etnològic de Granada


Àmfora de les Termes de Sant Boi



divendres, 14 de febrer del 2014

Arquitectura

L'arquitectura de romana és la cara visible del llegat que ens han deixat els Romans el nostre territori. Un dels exemples pot ser Tarraco, però existeixen altres llocs tan a Catalunya i Espanya on hi ha aquestes meravelles que ens han deixat i que han estat un gran referent per a les nostres construccions.




Llengües romàniques

L'origen de les llengües romàniques és el llatí vulgar. Va ser una llengua que parlava el poble per comunicar-se (idioma dels soldats de les legions romanes) i va anar evolucionant. A partir de l'any 800 després de Crist es reconeix l'existència de les llengües romàniques.







divendres, 25 de desembre del 2009

El bloc: petit resum de tota una experiència

Els primers dies van ser un caos, desconeixíem el tema, però a poc a poc hem anat superant totes les dificultats en que ens trobàvem. Tots creiem que el bloc seria una gran feinada, cosa que ha estat, però personalment he gaudit fent-ho i dedicant-li temps.

Al principi no sortien moltes coses, em posava nerviosa i no sabia què fer, ... tot i així tots hem anat tirant, sense abandonar allò que en un futur necessitarem conèixer.

Primerament fèiem tan sols el que ens demanaven, però cada un amb el seu ritme ha anat omplin i tirant endavant els seus blocs sense que ningú li digues que havia de fer, fem allò que nosaltres creiem i ens sentim bé fent-ho.

Els resultats han estat positius, perquè he après a utilitzar diversos programes i les seves aplicacions.

He après moltes coses, tot i que encara queda molt per aprendre. La tecnologia avança i nosltres també hem d'anar avançant, renovant-nos sempre, ja que el món de la tecnologia no s'atura.

Alguns dels camps que hem treballat han estat:


I quelcom especial que m'ha agradat i he gaudit ha estat el poder fer enllaços, era un tema que sempre m'havia interessat i mercès a aquestes classes de les TIC he pogut enverinar el seu funcionamet i posar-ho en pràctica.

De totes les coses que hem après, que no són poques, el què més m'ha agradat és fer les entrades la la Setmana Extraodinària, perquè no tan sols m'ho vaig passar molt bé amb les activitats que varem realitzar, sinó que vaig aprendre un munt de coses. Crec que aquesta setmana no s'hauria de perdre, ja que és un gran aprenentatge fora de l'escola, una vivència personal i col·lectiva.

He gaudit fent la entrada d'Àgora, perquè és una entrada que ens va permetre tractar diversos temes: debat, aplicació del Movie Maker, reflexió personal, etc. Crec que va ser una de les més complertes.

L'altre entrada que hem va agradar fer va ser la visita a la Fundació Joan XXIII. Durant visita varem poder comprovar com els infants treballaven amb les noves tecnologies i la facilitat amb la que s'identificaven amb elles. Vaig poder comprovar que el futur està en les TIC.

També vaig veure que els infants estaven treballant amb el Clic, un programa amb el que vaig treballar de petita, i què també he après a crear i editar mitjaçnat el JClic.

Resumint, la meva valoració és totalment possitiva i el què el començant em semblava ferragós i complocat ha acabt convertint-se en quelcom diverit i de garn profit.

Com a resposta al comentari fet per en Jodi Simón, professor de les TIC a Blanquerna, "gràcies per no haver-vos suicidat", jo diria "ha estat una gran sort no haver-nos suicidat".

dimecres, 23 de desembre del 2009

Últim dia de Seminari

Ja s'ha acabat... quina pena, m'agradaven aquelles estones de seminari. Tots erem com una petita familia, però bé, encara hem de passar altres experiències amb altres companys, oi?

Anem a parlar una mica de les festes i les activitats de Nadal a les escoles. Al Nadal és temps d'alegria i festa, moments de regals i jocs.

Durant aquests dies les escoles ho celebren amb cançons nadalenques, cançons com ara les dotze van tocant on al mateix temps s'apren la cançó i la llegenda del naixement de l'infant. També trobem altres cançons per a cantar i aprendre.

Mitjaçant les TIC també es poden fer activitats nadalenques. En el portal de edu365.com hi ha diverses activitats per a realitzar com aquesta que us proposo. És una activitat que algú ha montat en el JClic que s'anomena llums de Nadal. Si teniu temps jugeu una estona perquè està bé i hi ha les melodies de les cançons nadalenques, és a dir, està molt ben ambientada.

Els tallers són molt comuns en aquestes èpoques, la carta als reis, els poemes pels nostres familiars, un conte com el que hem estat escoltant, fer representacions, el concert de Nadal, etc.

Hi ha un munt de coses a fer, com el Tió, un tradició molt arrelada al nostra país, Catalunya. Els infants els hi dónen menjar i el cuiden fins el dia que ha de cagar, però aquest no caga si no cantes la cançó i li piques cops de bastó.



Tan el Nadal com tot aquest període és d'apropament, calidesa i diversió amb la gent que estimem.

Per finalitzar aquesta sessió de Seminari us deixo amb una cançó molt bonica.

Bon Nadal!