dimarts, 13 d’octubre del 2009

07/10/2009

Estratègies comunicatives del vídeo (Exemple d’un bon comunicador)

Les habilitats que surten en el vídeo són les següents:
- Presentació: una bona salutació, dir qui és i de què parlarà.
- Explica es coses amb una mica d’humor perquè el públic no s’avorreixi amb les seves explicacions, és a dir, amb humor fa que el públic acapari la seva atenció, encara que de tan en tan es posa seriós.
- Fa reflexions sobre les coses de la vida quotidiana amb exemples reals i personals, tot treballant el factor personal.
- De tant en tan es posa a riure quan fa la explicació amb humor per tal de posar-se proper al públic.
- Després de cada “gag” dóna com una petita conclusió amb quelcom real sobre l’educació, en aquest cas.
- No centra la mirada en un sol punt, sinó què es dirigeix a tothom de la sala.
- Els gestos no són exagerats, això depèn del comunicador de cada zona.
- El llenguatge és molt paner i senzill que pot arribar a tothom. La part que dóna alguna informació es posa més seriós.
- Fa preguntes al públic, però són preguntes que aquest no responen ja que el comunicador mateix les respon (coneixíeu...? Suposo que...).

Un bon comunicador ha de tenir “ganxo” amb el públic que està escoltant-lo. Fer servir una bona expressió tan verbal com corporal i dirigint-se a tot el públic.


Comunicació oral i escrita

Les noves tecnologies ha afavorit tan la comunicació oral com l’escrita.


- Comunicació oral: és immediata, quelcom directa. Per exemple, mercès a l’invent del telèfon tenim més facilitat en aquest tipus de comunicació ja que ens dóna la possibilitat de parlar amb persones d’altres llocs.
- Comunicació escrita: és generalment diferida. Exemples de la evolució de comunicació escrita podria ser els sms o els e-mails ja que la informació la pot rebre la persona que no tens davant.

Aquesta manera de comunicar ha evolucionat molt ja que abans s’escrivien cartes i no se sabia si arribaria o no al destinatari i no sabien quan trigaria a arribar-li’s, en canvi als els sms i els e-mails t’arriben ràpidament.


Audiovisual

Quins elements utilitzen per comunicar?


La música que utilitzen és tranquil·la, cosa que fa pensar una cosa que no és. Aquesta música estava acompanyada per ritmes diferents: la càmera lenta i es diferents plans. A més a més hi havia efectes de llums, una llum de tarda, cosa que mostrava un ambient càlid i agradable, és a dir, un ambient relaxat.


Utilitzen un vocabulari simple i entenedor amb la presentació d’una imatge cada cop que diu algun element important.


Les veus dels nens/es no es senten, però si que se sent la veu d’un home que va citant tots els elements que surten en imatge, amb una veu tranquil·la.


L’element d’inici, la pilota, és el mateix que l’element que surt al final de tot l’anunci.

Amb audiovisuals també es dóna molta informació i és una bona enia de comunicació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada