dilluns, 26 d’octubre de 2009

Conferència Anna del Barrio Saiz

21/10/2009

El que he pogut treure d’aquesta conferència.

Anna del Barrio Saiz és psicòloga especialista en l’atenció a primera infància, amb nens de 0 a 6 anys.

Parla de la reflexió que és el que veiem i que no. Aquests pot ser personal, de grup i crítica.

Anna del Barrio crec que és una bona comunicador, ja que posà un exemple d’una nena de 4 anys per tal que entenguéssim la part reflexiva que té una nena.

És una nena que volia ser mestra, però pensa que si ho és no podrà ser mare. Quin tipus de relació hi havia? Doncs la nena associava el ser mestra en què no podia tenir nens, ja que les mestres que havia tingut no tenien fill. Ella també volia ser mare.

Després també ha estat explicant un altre exemple d’una mestra.

Unes de les qüestions que presenten en el programa educatiu són:

- La necessitat del diàleg respectant a la diversitat.

- Com podem crear un tipus de comunitat?

El sistema holandès és un sistema vocacional, és a dir, és un projecte d’acció i recerca.


Marc teòric

- Tots són competents per reflexionar (nens, pares i educadors) en l’educació infantil.

- Tots són responsable en el procés d’aprenentatge.

- Tots saben coses i alhora no (s’ha d’anar canviant els papers).

La reflexió crítica consisteix en buscar preguntes del per què fem quelcom.

En diàleg és possible els diferents camins, fins i tot es pot aprendre més.

És important percebre la nostra pròpia ignorància, ja que cadascú té la seva manera de treballar, per tant, no és quelcom universal.


Claus del marc teòric

- La reflexió essencial és la reflexió personal, és a dir, com es vol treballar en equip. Els objectius personals et duen en els objectius professionals. S’ha de saber treballar en equip sense presa i amb tranquil·litat.

- Es fan visites familiars quan no hi ha problemes: parlar obertament dels hàbits o cultura familiar (exemple).

La comunitat d’aprenentatge ha de treballar en equip, però aprendre també de l’altra persona. Qüestionar per què es fa quelcom?

Hi ha desigualtat social, per tant, hem de fer equips de treballs que volen canviar envers aquesta qüestió.


Resultat del projecte

És un projecte que va de 2 anys. Entre els resultats destaquen:

+ Es va veure que havia millorat el respecte i hi havia més obertura entre famílies.

+ La capacitat de reflexió s’infravalora: els nens, les famílies o amics reflexionen a diari, per tant, si hi ha un recolzament això no passa.

+ Buscar temps, ja que aquesta professió requereix temps tan en els nens com en les activitats que realitzen, ja que és necessari la reflexió.

+ En quan les reunions són importants:

- L’assessorament.

- L’estructuració.

- Hi ha temps de reflexió.

- L’equip de gestió i pedagogs han de saber quin tipus d’educació es volen donar.

- Estar apassionat amb el què estàs fent, quelcom fonamental per a aquesta professió.

- S’ha de treballar en la realitat complexa (diferents nens, famílies, equips, ...).

Ens ha donat temps per fer peguntes sobre la reflexió educativa. Aquest apartat, encara que és un abona idea, no m’ha agradat massa ja que no concordava massa les preguntes amb les respostes.

També va ser molt caòtic fer aquesta conferència en castellà i el “power point”, que havia de ser de suport, en anglès. Això va, d’entre altres coses, dificultar una mica entendre la conferència, havies d’estar molt atent/a per estar al cas de l’explicació.


Power En Català Ana Del Barrio
View more presentations from Blanquerna.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada