diumenge, 4 d’octubre del 2009

"Adiós, verano; hola, soledad" i "Niños llave' frente a 'niños agenda"

29/09/2009

-Ens han fet una explicació sobre la guia de treball, és a dir, com recollir la informació del Seminari. També ens han donat la informació de com ha de ser e treball del llibre de lectura “Educació i vida quotidiana” d’Eulàlia Bosch.

Tot seguit hem estat treballant els reportatges següents:

"Adiós, verano; hola, soledad" i "Niños llave' frente a 'niños agenda"

Aquí us exposo les idees que hem tret d'aquests textos.

"Adiós, verano; hola, soledad"

S’acaben les vacances i tenim la crisis econòmica pel mig. Degut a aquesta crisis no s’han fet les activitats com cada estiu, sinó que han fet més aviat vida familiar. Aquest fet podríem considerar-ho com la cara positiva de la crisis econòmica.

L’inici del curs escolar i el món laboral generen estrès i angoixa ja que vivim en una societat del “corre-corre” i “no temps”.

En aquest reportatge ens explica que els nens haurien de fer activitats extraescolars, però amb objectiu. Si l’infant no vol anar a aquestes activitats s’hauria de negociar i no s’hauria de deixar el nen a les activitats extraescolars tan sols perquè el pare o mare tingui altres coses a fer.
Moltes vegades els pares volen que els seus fills fessin allò que no han pogut per ells o bé per “por” de donar una certa imatge.

Durant aquest any de crisis ha hagut moltes famílies que han decidit anar a dinar a casa en comptes d’anar el menjador escolar, així doncs, al dinar a casa ha retornat el caliu familiar.


“Niños llave' frente a 'niños agenda”

En el següent reportatge ens parla de dos tipus de nens, per una banda els nens clau i per l’altre els nens agenda.

Els nens clau són aquells que estan sols a casa ja que els pares no tenen temps per atendre’ls. En canvi els nens agenda són aquells que solen parar mai, sempre estan amunt i avall fent anglès, informàtica, teatre, natació, ball, etc., és a dir, activitats extraescolars. Això es deu perquè els pares acostumen a planificar tot el que el nen/a ha de fer, com ara anar l’escola, fer activitats extraescolars, fer els deures, dutxar-se, sopar i dormir. D’aquesta manera, els infants quan creixen, no saben planificar el seu temps ja que han tingut tot planificat.

Per tant, aquests nens no estan controlats, no es relacionen amb ningú. Això genera un problema tan en un cas com en l’altre. Degut a aquest problema els nens es senten angoixats.
Una de les solucions que podríem donar a aquest problema amb els nens clau i nens agenda és posar limitacions en els hàbits i les rutines.

Després d’haver treballat aquests dos textos hem seguit amb:

- Un debat d’un bon record i un mal record d'algun professor o mestre que varem tenir a classe.
- Hem estat comentant l’evolució de la tecnologia. Abans es feia servir llapis i bolígraf, avui en dia fem servir ordinadors, blocs, etc. Tot seguit hem estat parlant sobre l’assignatura del TIC i hem fet una discussió positiva.

30/09/2009

El dia següent, a la mateixa setmana, varem anar a la sala d'ordinadors perquè ens expliquessin com funcionava el blink. També ens varen donar un full per a omplir perquè aprenguéssim a fer funcionar la web de la biblioteca.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada