diumenge, 18 d’octubre de 2009

“La cesta de los tesoros “

06/10/2009

El dimarts varem veure un vídeo que s’anomenava “la cesta de los tesoros” per nens i nenes d’entre sis i dotze messos.

(L'enllaç que us he deixat és el bloc que hem creat entre sis noies que són l'Andrea, la Nerea, l'Alexandra, la Marta, la Laura i jo mateixa).

Els nens/es experimenten, regiren i descobreixen coses variades del món extern. La panera ha de se un descobriment del nen/na, no del mestre o la mare.

El paper de la mare o el mestre ha de ser la de l’observador i, de tant en tant, quan el nen es gira tan sols ha de respondre’l amb la mirada, ja que no han intervenir. No obstant, si hi ha algun conflicte greu sí que ha d’intervenir, però sinó en cap moment ha d’interrompre el nen i el descobriment que està tenint.

És importantíssim que els objectes de dins la panera estiguin ben netejats, ja que els petits l’han d’usar i aquests el més provable és que s’ho posin a la boca. Hem de protegir els nens/es, però també hem deixar que ells mateixos experimentin, per tant, si es posa algun material del que hem triat per posar a la panera hem de deixar-los que ho facin, ja que a través de la boca noten la textura, si el material és fred o calent o bé si es pot menjar.

La panera ha de ser baixa, plana per sota i sense nanses, ja que així els serà més fàcil agafar els diferents objectes.

Els objectes que podem posar dins la panera pot ser molt variada com ara objectes de metall (clau), coses toves (esponja), objectes de cuir, roba, goma, pell..., objectes de cartró (bloc de notes petit), naturals (petxines), de fusta (capsetes), quelcom que faci soroll, ...

Millor posar els objectes i els nens en un matalàs o quelcom tou perquè no es facin mal. Està bé que estiguin am un parell de nens més, però més no (màxim 3 nens/es). Moltes vegades els petits imiten els altres nens/es, això és positiu ja que és una altra manera d’explorar i descobrir.

Amb la panera es treballa tots els sentits la vista, el tacte, el gust, l’olfacte i l’oïda.

S’ha d’anar canviant els materials de la panera. També és molt important que si decauen el joc o perden l’interès es reculli la panera, ja que sinó podria esgotar l’interès de l’infant i això no interessa.

Quan s’acaba l’activitat s’ha de netejar els objecte, de la mateixa manera que quan els tornem a posar dins de la panera per quan tornem a jugar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada