dissabte, 17 d’octubre del 2009

Història: Relació entre cos i ment

16/10/2009

Relació entre cos i ment:

- Prehistòria: ja hi havia manifestacions de l’educació física, però era més aviat un tema físic i reproductiu. Ells corrien amb les llances per caçar i trepaven els arbres refugiar-se dels animals.

- Grecs: va ser la primera cultura que va agafar ‘element físic com a un element educatiu.
La paidea era el gran objectiu educatiu, és a dir, volien trobar l’equilibri entre la part física i la part intel·lectual.

La persona és la unitat psicosomàtica, és a dir, el cos i la ment és un.

Sorgeix la paidea pel sistema de polis, eren aquells que tenien un ideal, un sentiment comú i que les podien compartir a les olimpíades, és a dir, en els jocs olímpics que s’organitzaven ja que es compartia la joia de ser grecs.

Grècia és el corrent científic jònic, ja que va ser la primera manifestació científica. Va sorgir la gimnàstica mèdica, la que coneixem ara com a fisioteràpia.

Grècia és el bressol de la democràcia. Ser un bon demòcrata volia dir tenir molta cura del cos.
L’educació dels atenencs era duta a terme per gramàtics, citaristes i paidotriva (el què seria avui en dia un professor d’educació física).

- Roma: quan van xocar amb els hel·lenístics es van quedar només amb el culte del cos. Es converteix llavors en una societat hedonista, és a dir, una societat que buscar el plaer pel plaer.

Valoraven l’espectacle, el circ, l’atleta professional (Espartaco) que eren els soldats. Hi ha molt volum d’activitat física, però perd la part educativa de l’educació física.

- Edat mitjana: Tota l’educació física estava sota la tutela del cristianisme i aquests van eliminar-ho tot, sobretot pel fet del culte al cos i el plaer d’aquest.

La societat es dedica molt a la guerra, per tant, quan arribaven de la guerra organitzaven més jocs sobre guerres.

Déu és el centre de tot.

- Renaixement: torna el pensament dels grecs. L’home és el centre, es torna a valorar aquest.

- Segle XVIII: Sorgeix Rousseau i diu “l’home és per naturalesa”. Hem de col·locar els nens a la naturalesa, ja que la societat els fa dolent. Piaget també va ser important ja que va descobrir aspectes de gran importància en relació amb el desenvolupament del pensament lògic matemàtic en els nens en edat preescolar.

- Actualment (Educació física/gimnàstica a les escoles): la suma de la higiene-esportiva, a psicomotricitat i l’expressió corporal forma l’educació física actual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada