dilluns, 9 de novembre del 2009

12 propostes d'ús creatiu i multimedial del programa Power Point

02/11/2009

Hem seguit parlant de les diapositives del Power Point. El mestre ens ha ensenyat un Power Point que contenia 100 diapositives amb una transmissió de 2 segons. Cada vegada que canviava la sèried'imatges del mateix tema s'anava canviant de música.


Ens han ensenyat diferents Power Points que feia referència a la lectura que varem haver de fer a casa: 12 propostes d'ús creatiu i multimedial del programa powerpoint.


  • Joan Terré: Aquest "PP" pertanyia a la pàg. 6 del penúltim paràgraf del text que hem llegit.


"Joan Ferrés7 (1992) ens parla de la funció motivadora del vídeo a l’escola, fent referència a les capacitats que té el llenguatge audiovisual com a transmissor d’emocions i com aquestes poden motivar grups de persones vers unes actituds concretes. Un joc suggerent d’imatges i músiques triades amb una finalitat concreta i muntades amb PowerPoint a manera de seqüència té les mateixes capacitats comunicatives que un fragment de vídeo. En aquest punt seria el professor el qui construiria aquesta seqüència a fi d’iniciar una classe per treballar, per exemple: l’anorèxia i la bulímia en una sessió de tutoria. També podria el Professor encarregar a alumnes de secundària cercar les imatges, el sons i crear el PowerPoint als propis alumnes. En el primer cas l’aprenentatge es donaria en el moment del debat a classe i en segon cas l’aprenentatge també es produiria en el moment de la creació."


  • Descobrir Gaudir: està situada a la pàg. 4 a l'últim paràgraf i pàg. 5 al primer paràgraf. Aquestes fan referència als canvis de diapositives mitjançant diferents botons.


"L’ús de recursos multimedials és un dels avantatges en les presentacions, així doncs les primeres propostes van encaminades en aquest sentit. La primera podria ser aquella que substituís les tradicionals diapositives de fotografies, que tant fèiem servir i que encara utilitzem en matèries, com ara la història de l’art en la que una darrera l’altra se’ns van mostrant imatges de monuments i altres obres, mentre el professor fa les seves explicacions.
En aquest cas, la proposta seria crear una presentació amb una diapositiva central que contingués una miniatura de totes les fotos i que al clicar a sobre s’obrís una nova diapositiva amb la foto en qüestió ampliada, a més és podrien habilitar altres diapositives amb detalls d’aspectes destacables. Caldria acompanyar tot plegat d’una sèrie de botons per poder anar i tornar de les diferents diapositives i facilitar així la bona navegació per la presentació."


Ambdues són exemples d'usos creatius:

  • Benvinguts a l'escola


  • Els hàbits/ tinc pipi o caca: aquesta idea està a la pàg. 5 en el 3r paràgraf cpmençant pel final.


"La interacció amb el grup classe ens dóna peu a un grup de propostes interessants, com ara la de crear una sèrie de diapositives amb preguntes i enllaços a diapositives amb les respostes correctes fer una sessió de repàs d’un tema o de coneixements previs diferent i molt motivadora, talment com si es tractés d’un joc realitzat pel conjunt de la classe. En aquests cas les possibilitats d’interactivitat del propi programa acompanyen a la interacció amb el grup classe."


Ambdues són exemples d'ús tradicional.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada