dijous, 5 de novembre del 2009

Dia de notícies

03/11/2009

Avui, com cada dia, hem estat fent les lectures de les petites històries que ha portat cadascú.

Tot seguint hem continuat amb els comentaris d'unes notícies que hem portat. A partir d'aquestes la qüestió era cercar debat. De debat no hi hagut massa, tot i així n'hem parlat. Cada persona ha comentat la notícia que ha portat, encara que si hi havia notícies similars s'ha fet conjuntament.

Han sorit diversos temes:

  • Llei d'educació: es demana que no dominin les festes religioses, sinó racionalitzar el calendari d'una manera més laica.

Cada escola hauria de respectar els projectes que volen dur a terme del calendari escolar, respectant les seves opinions i les activitats que vulguin realitzar. Tot i ser una escola també han de tenir una certa llibertat. ja que cada barri, població, ciutat, etc. és un món que tenen necessitats diferents.

  • Immigració: es tractava d'un estudi sobre el nivell i el rendiment de la classe.

Diuen que per "culpa" del immigrants baixa el rendiment dels estudis de la zona. Pot ser que en alguns cassos això sigui cert, però no afecta sempre ja que hi ha molts immigrants que són molt bons estudiants i per conseqüències de la vida o les circumstàncies que visqui el nen o la nena pot repercutir. És curiós de què tan sols parlin de la banda negativa dels immigrants, perquè hi han que tenen grans capacitats i d'aquests no es parlen massa.

  • Perdre la primavera: és article que explica perquè perd la primavera un/a nen/a. Hi ha presió social per aprendre més d'hora (llegir, escriure, anglès, etc.) ja que Espanya és l'ultim en nivell d'educació.

No perquè diguin que el nivell sigui més alt o més baix s'ha d'apretar més els infants, ja que aquests es cansarien i costaria arrencar per aprendre. Tot el contrari, com a mestres hem de trobar mètodes diferents perquè els infants es puguin motivar per a aprendre i recercar cada vegada més.

  • Ensenyament obligatori fins als 18 anys: Des de l'ensenyament es proposa de reduir la secundària i augmentar un any més a batxillerat, ja que a la secundària baixa el nivell d'estudis, per tant, en el batxillerat hi ha nois i noies que els costen i ho abandonen perquè pensen que no poden seguir el ritme. Un dels objectius d'aquest plantejament és que no perdre alumnes i donar-los una formació.

Estic d'acord amb aquest plantejament que han fet, perquè feina temps que alguns alumnes en concret estàvem pensant en aquesta possiblitat. Arriba un moment que penses que la secundària no serveix de massa. Des del meu punt de vista els alumnes perden molt de temps a la secundària, per tant, quan arriben al batxillerat veuen que no poden, que els falta coneixements que assolir per tal de passa de curs. En canvi, crec que el batxillerat s'aprofita més el temps i els alumnes posen més ganes d'aprendre i cercar més coses.

  • Experimentar amb el cos (el moment màgic): és un article que he trobat al Guix d'Infantil del més de novembre-desembre del 2009. Parla de la importància de què els infants experimentin amb diferents materials. També plantegen propostes perquè els infants treballin sols, amb l'educadora, fer racons, psicomotricitat, etc.

És un bon article, ja que planteja diferents possibilitats per treballar amb l'infant. Totes aquestes activitats enriqueixen molt a l'infant i és positiu pel seu desenvolupament. Una de les activitats de què parla l'article és el de "la cesta de los tesoros" que varem parlar un dia a classe de plàstica.

Aquest article ho podeu trobar a la bilioteca de blanquerna:

FUSTERÉ, Experimentar amb el cos: el moviment màgic. Guix d'Infantil (2009). núm. 052, pàg. 11-13 .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada