dilluns, 9 de novembre del 2009

Google DOCS

04/11/2009

El Google Docs és un servidor de google que està en 14 idiomes diferents, entre ells el català, que es pot seleccionar. És un espai personal en què pots crear documents de text, fulls de càlcul, presentacions, formularis, etc. És molt complet, a més a més, oferix una revisió ortogràfica. Els documents que creem també es poden penjar en el bloc personal.

També et permet compartir tots aquests fitxers de manera que pot converir-se em quelcom col·laboratiu.

Hem de diferenciar entre:
  • Compartir: tan sols deixes escriure les persones que cadascú vol.
  • Publicar: ets tu qui escriu, sense que ningú hi pugui accedir.

També hem de distingir entre un treball sumatiu i un treball col·laboratiu, aquesta diferència la podem trobar definida al bloc de gestió de l'assignatura:Treball col·laboratiu: documents de Google.


Treball realitzat a classe i pràctica a realitzar fora de classe de forma individual (explicació del què hem fet):

  1. Crear i compartir un document de text: primer de tot, una de les companyes de classe ha començat a escriure. Hem creta un document on una de les companyes ha organitzat una festa. Un cop una escrivia una altra contestava a la pregunta o quelcom que es plantejava. Hem fet una llista dels convidats, el menjar i begudes que portaríem cada una de nosaltres, un enllaç del google maps per saber on viu i per últim hem afegit la foto de cada persona que assistirà a la festa. Hem intervingut amb el professor que l'hem convidat a la festa, però hem sembla que... Quan algú acabava d'escriure o intervenir clacàvem F5 i ens sortia la informació actualitzada.
  2. Crear una presentació, compartir-la i emprar-la com una eina de comunicació: per a fer la presentació hem plantejat possibles temes del treball d'història de l'art, per tant, hem fet una pluja d'idees. Cada una ha triat un tema que per a ella li semblava interessant (Grècia clàssica, catalanisme polític, la prehistòria, termes romanes a Barcelona i l'art Nouveau).
  3. Crear un full de càlcul i un formulari: aquesta activitat l'hem fet a partir de l'altre. Hem escrit a cada casella un dels possibles temes d'història de l'art i hem fet votacions. Cada una de les membres havíem de triar un dels temes proposats. També hem intentat construir un gràfic per veure com havia quedat les votacions, ens va costar, però finalment ho hem aconseguit trobar on estaven emmagetzemades el resultat de les votacions (s'ha d'anar a formulari i després a mostrar un resum de les respostes).
Aquest últim és un programa un pèl més complex que el de les presentacions i els documents, però s'ha d'anar treballant per dominar-lo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada