diumenge, 15 de novembre del 2009

Música per Nadons

03/11/2009

Hem vist un vídeo casolà fet per una alumnes de tercer curs d’educació musical i la educadora, en aquest cas la Núria.

Aquest va ser un programa engegat per l’ajuntament de Barcelona. Concretament aquesta sessió es va dur a terme el dia 27 d’octubre del 2009.

Què surt en el vídeo?

Instruments acompanyats amb diferents cançons. La primera cançó ha estat una per dir bon dia a tots els infants i els seus acompanyants.

La educadora utilitza una cinta en una de les cançons per tal de captar l’atenció dels infants.

Fa servir una flauta d’èmbol per treballar la intensitat (fort i fluix). Aquests sons els podem fer servir quan pugem o baixem el nen o la nena després de canviar-lo.

Han estat cantant una cançó i tocant un instrument per fer una dansa tots junts.

Després han fet una cosa molt interessant. Han posat els nens damunt el piano, mentre que l’educadora tocava, perquè els infants notessin la vibració que feia l’instrument.

Han seguint amb una audició preparada pels alumnes de tercer curs d’educació musical. Els instrument que apareixien eren la caixa, la trompeta i la guitarra. Mentre feien el recital pels infants, els músics miraven els nens perquè s’engresquessin més i fer que es sentissin més a prop d’ells. Els nens i les nenes reaccionaven davant la música i l’atenció que els mostraven els música, per tant, s’acotaven tot encuriosits per escoltar millor.

Van haver d’improvisar ja que els infants volien més música, s’ho passàvem d’allò més bé. Com que els infants estaven encuriosits intentaven tocar els instruments, hi havia vegades que ni tan sols el músic podia tocar ja que els nens i les nenes estaven per allà en mig intentant mossegar o tacar l’instrument.

Ja cap al final de la sessió la educadora treu la capsa del instruments. Allà hi havia molts instruments diferents perquè els infants poguessin mirar, tocar, “menjar”, sacsejar per fer-lo sonar, per tant, experimentar. Mentrestant els música seguien tocant.

Un cop acabat, tornada a la calma amb una cançó dolça d’acomiadament.

Amb aquesta sessió els pares estaven molt còmodes i els infants i els músics gaudien amb l’activitat.

Al principi els pares retenien o controlaven molt els infants, però a mida que anaven agafant confiança els deixaven anar. Finalment els nens es divertien sense la intervenció del familiar, encara que si sorgia algun petit problemes intervenien.

1 comentari:

  1. Excel•lent comentari o exposició i al mateix temps excel•lent posada en escena de tot l'aparell musical. M'ha agradat molt. Els nens poden gaudir d'instruments, músics, etc al mateix temps que ja comencen a gaudir de les diferents sonoritats musicals. Les cançons i balls acaben d'animar l'ambient. Molt aconseguit.

    Joaquim Julià
    Music. Titulat en piano, solfeig i acompanyament pel conservatori del Gran Teatre del Liceu de Barcelona

    ResponElimina